Drodzy Rodzice!

Już niedługo powitamy Was oraz Wasze Pociechy w naszym przedszkolu!
W tym wpisie znajdziecie kilka ważnych informacji, z którymi bardzo prosimy zapoznać się przed pierwszym września.

  • Statut Przedszkola jest aktem wewnętrznego prawa, regulującym organizację pracy przedszkola i  zawiera fundamentalne zasady jego działania, więc prosimy o zapoznanie się z nim  LINK;

  • Otrzymają Państwo karty i  hasła do systemu iPrzedszkole, poprzez , które będą Państwo ewidencjonowali czas pobytu dziecka w przedszkolu, dlatego  prosimy  o szczegółowe zapoznanie się z  zasadami  korzystania z tego systemu LINK;

  • Jeżeli Państwa dziecko będzie posiadało zaświadczenie od lekarza specjalisty, to tylko w takiej sytuacji, przedszkole może zapewnić dziecku dietę bezmleczną lub bezglutenową.

  • Już 01.09.2021r. o godzinie 16:30 odbędzie się pierwsze zebranie z rodzicami, bardzo prosimy o przybycie bez dzieci i przygotowanie danych do deklaracji (Numeru PESEL dziecka, danych rodziców lub prawnych opiekunów dziecka: imiona, nazwiska, adresy zamieszkania, telefony kontaktowe, adresy e-mail).

Wyprawka przedszkolaka:

  • Luźne spodnie lub spódnica na gumie, bluza dresowa lub lekki sweterek – czyli ubiór na „cebulkę”- ważniejsza wygoda od elegancji;
  • Kapcie – najlepiej na rzepy;
  • Ubrania z rozciągliwymi dekoltami;
  • Bielizna i spodnie na zmianę (gdyby zdarzyła się „wpadka”);
  • Bluzka do przebrania (gdy przy zupie zadrży ręka).

Mamo! Tato! Jestem gotowy na bycie przedszkolakiem, ponieważ:

  • Zostaję trochę bez mamy.
  • Umiem się ubrać i rozebrać (jeszcze nie całkiem samodzielnie).
  • Umiem się sam załatwić i umyć ręce (czasami ktoś mi pomaga).
  • Sam jem (chociaż nie robię tego szybko).
  • Staram się mówić zdaniami (to nie jest największy problem, bo w przedszkolu szybko się nauczę).
  • Rozpoznaję swoje rzeczy (czasami się pomylę).
  • Zgłaszam swoje potrzeby opiekunom (w przedszkolu będą to moje panie).

 

Rady dla Rodziców:
Jak zminimalizować negatywne skutki adaptacji dziecka do przedszkola?

  • Nie przeciągaj pożegnania w szatni, pomóż dziecku rozebrać się, pocałuj je i wyjdź, przekazując maluszka nauczycielowi.
  • Nie zabieraj dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu – jeśli zrobisz to choć raz, będzie wiedziało, że łzami można wszystko wymusić.
  • Nie obiecuj: „jeśli pójdziesz do przedszkola, to coś dostaniesz”; kiedy będziesz odbierać dziecko, możesz dać mu maleńki prezent, ale nie może to być forma przekupywania, lecz raczej nagrody.
  • Kontroluj, co mówisz. Zamiast: „już możemy wracać do domu”, powiedz: „teraz możemy iść do domu”. To niby niewielka różnica, a jednak pierwsze zdanie ma negatywny wydźwięk.
  • Nie wymuszaj na dziecku, żeby zaraz po powrocie do domu opowiedziało, co wydarzyło się w przedszkolu – to powoduje niepotrzebny stres.
  • Jeśli dziecko przy pożegnaniu płacze, postaraj się, żeby przez kilka dni odprowadzał je do przedszkola tata lub inna osoba, którą dziecko zna.
  • Staraj się określać, kiedy przyjdziesz po dziecko w miarę dokładnie: nie mów „przyjdę, kiedy skończę pracę”, ponieważ dziecko nie wie, o której godzinie rodzice ją kończą. Lepiej powiedzieć: „odbiorę cię z przedszkola po obiedzie”. To dla dziecka dobra miara czasu, gdyż wie, kiedy są posiłki. Najważniejsze jest to, by DOTRZYMYWAĆ SŁOWA!
  • Nie okazuj negatywnych emocji: nie płacz, nie wracaj pod drzwi, gdy słyszysz, że maluch płacze. Takie zachowania są u dziecka rozpoczynającego funkcjonowanie poza środowiskiem rodzinnym zupełnie normalne! Jednak kiedy zobaczy, że rodzic czuje się niepewnie w sytuacji pozostawiania swej pociechy w przedszkolu, będzie miało wrażenie, że dzieje się coś złego, a to spotęguje stres.
  • Każde dziecko uspokaja się w zasadzie od razu po zamknięciu drzwi do sali, ponieważ absorbują je nowi koledzy, wielość zabawek, a życzliwa i uśmiechnięta pani zawsze dziecko przytuli, weźmie na kolana i uspokoi, zajmując uwagę dziecka czymś miłym i pozytywnym.
  • Tłumacz dziecku, że reguły obowiązujące w przedszkolu są dobre. Dzieci lubią, gdy ich świat jest uporządkowany i ma swoją harmonię. Brak zasad i wymogów ze strony nauczyciela sprawia, że dziecko odczuwa chaos, a to powoduje z kolei brak poczucia stabilności i bezpieczeństwa w nowym miejscu.
  • Wszystkie wątpliwości lub pytania kieruj do nauczyciela. To osoba, która spędza z dzieckiem większość dnia, więc doskonale je zna i jest kompetentna w swoim zawodzie. Na pewno uzyskasz pomoc i osiągniesz porozumienie. Dziecko widząc, że rodzice rozmawiają z nauczycielem, czuje się bezpieczne.

Do zobaczenia już niedługo! 🙂